Design Bloggers Meeting IDW 2011 / Designmixer Sunum

İstanbul Design Week Bloggers Meeting

Design Bloggers Meeting

* Neden Design Blogger Meeting?

* Design Blogger tanımı

* Designmixer hikayesi

* Sosyal Medya ile İlgili Gerçekler

* Blog yazarken dikkat edilecek önemli noktalar

* Bloğunuza trafik çekmenin yolları

* Bloğunuz kariyerinize nasıl destek olabilir?

* Bloğunuzdan para kazanmanın yolları

* Bloğunuzun başarısını nasıl ölçersiniz?

* En çok ziyaret edilen önerebileceğim Design Blogları

What is design blog

NEDEN DESİGN BLOGGER MEETİNG?

Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’ de tasarım her geçen gün daha da kuvvetlenen ve gündeme ağırlığını koyan bir dal. Artık daha önceden hiç olmadığı kadar tasarımın üzerinde  düşünülüyor, yazılıyor ve çiziliyor. Klasik medyanın yanında bağımsız bloggerların yorumları,  bu heyecanlandırıcı dönemde tasarıma ve geleceğine farklı bir anlam kazandırarak, çoğu sosyal network de paylaştığı haberler ile birçok kişiye ilham kaynağı olmaya ve güçlü içerikleri ile yüksek okuyucu kitlesi yaratmaya devam ediyor. Tüm dünyayı peşinden koşturan hem eğitici, hem eğlenceli, böylesine büyük bir oluşumun artık Türkiye de çeşitli aktiviteler ile sesini hep birlikte duyurması gerektiği konusundayım. Bende bir tasarım bloggerı olarak üzerime düşen misyonumla internet ortamındaki görüşlerin arkasındaki kişilerin yüz yüze gelmesine vesile olmak ve 2011 Mart ayında Los Angeles ta yapılan toplam3 günlük, yoğun içerikli Design Bloggers Conference ında öğrendiğim, gözlemlediğim bir takım konuları blogger arkadaşlarıma paylaşmak istedim.

Örnekleri, özellikle Kanada, Amerika ve İngiltere gibi ülkelerde görülen, büyük firmaların sponsorlukları ile gerçekleşen bu tarz konferans ve toplulukların tasarım dünyasına çok büyük ses getirdiğini ve değerli zamanını bu işe ayıran kişilerin bir takım stratejiler ve kurdukları ilişkiler sayesinde çok ilerlediklerini ve önlerinin çok açık olduğunu ayrıca gözlemledim. Türkiye’ nin son dönemlerde hızla dünya tasarım gündeminde otorite olma yolunda heyecanlandırıcı bir şekilde ilerlerken, İstanbul Design Week ile eş zamanlı olarak Design Bloggerlarının ilk defa bir araya gelmesinin ve sesini duyurmasının, tasarım dünyasında ayrılmaz bir parçası olduğunu bir göstergesi olacağını düşündüm. Bu toplantımızı takiben şimdiden Türkiye deki bu potansiyel enerjinin birbirimize destek ve organize olduğumuz taktirde, çok yakında hem yurt içine, hem yurt dışına çok ses getirebileceğini şimdiden görüyor ve bundan dolayı heyecanlanıyorum.

Toplantımızın açılış konuşmasını da Los Angeles taki Design Bloggers Conference da tanıştığım ve bugün yakın arkadaşım olan Ironware International sahibi, aydınlatma tasarımcısı, Karin Eaton yaptı. Yurt dışındaki Design Blogger ların sosyal medya da ve tasarım dünyasındaki birleştirici gücünden bahsederek, Türkiye de de böyle bir birlikteliğin oluşturulmasını çok anlamlı bulduğunu ve görüşlerini bizimle paylaştı.

Designmixer presentation at İstanbul Design Bloggers Meeting

DESİGNMİXER HİKAYESİ

Tasarımcı olduğum için tüm dünyadan çeşitli design bloglarını uzun zamandır hem kişisel hem de profesyonel araştırmalarımda kullanmak üzere takip ederken, kendi görüşlerimi, deneyimlerimi dünya ile paylaşmak
istediğimi fark ettim. Ve bu senenin başında, çok sevdiğim çeşitli tarz ve tasarımları karıştırma vizyonumdan yola çıkarak bloğumu Designmixer adı altında yayınlamaya başladım. Bu keşif sırasında bir an önce en doğrusunu yapabilmenin yollarını keşfedebilmek için Los Angeles taki Design Bloggers Conference a katıldım ve söylemeliyim ki blog yazmaya kara vermenin benim için ne kadar doğru bir karar olduğunu anlamış oldum.  Orada aynı benim gibi konusuna meraklı, benzer konulara ilgi duyan insanlarla tanışıp, yüzyüze  fikir alışverişinde bulunmaktan çok zevk aldım. Blogların tasarımcıların kariyerlerinde ne kadar önemli rol oynadığını bir fill görerek bloğumun markalaştırma fikrini düşünmeye başladım.  Sonuç olarak, seyahatimi takiben bloğumun adı altında aynı vizyonu sürdürecek, Türkiye de farklı çıkışlar yapacağını tasarladığımız Designmixer markasını eşim Barış Öztek ile kurmaya karar verdik. Uzun zamandır yaptığımız iç mekân ve mobilya tasarım üretim konusunu Designmixer çatısı altında tasarım,  tasarımcılar, bloggerlar  ve yaratıcı beyinlerin buluşacağı bir buluşma noktası olmasınını da hedefledik. Çünkü markamızın uzantısı bloğumuz olmadı tam tersi markamız bloğumun bir uzantısı oldu.

İstanbul Design week bloggers event

Tijen Samuray Öztek ve Barış Öztek

İstanbul Design Week 2011  için Designmixer olarak tasarladığımız, ürettiğimiz pembe totemler ile İstanbul’ un 50 farklı köşesine IDW in simgelerini yerleştirdik. Taksim meydanına uluslararası gündeme kuvvetli bir şekilde oturan tasarımcı grup Escape from Sofa’ nın yaptığı enstalasyonu beton platform üzerinde sergiledik,
köprüde pembe odanın, pembe marangoz aletleri ile dolu üretim köşesini atölyemizden getirdiğimiz gerçek marangoz aletleri ile döşedik ve Designmixer İstanbul Design Week 2011 in iletişim sponsoru oldu.  Tasarım ile yaşayan onu hayatının bir parçası haline getirmiş insanların takip edeceği bir marka olarak  Designmixer, kendi adındaki bloğu ile bir taraftan bağımsız görüşleri,  tasarıma ve paylaşıma tutkuyla bağlı insanları
Maslak Oto Sanayi de ki yeni ilginç mekânında, blogging ile ilgili buluşmalarına daha da detaylandırarak devam edecek.

designmixer' s presentation at design Bloggers Meeting

DESİGN BLOGGER TANIMI

*Tasarım üzerine yazan kişiler, çoğunlukla sanatın veya tasarımın en az bir disiplinin de faaliyet gösteren kariyer sahibi, profesyonel kişilerdir.

*Bir tasarım bloggernın en büyük özelliği meraklı olmasıdır.  Çevresinden ve dünyadan zevk alır.

*Araştırmacı ruhludur. Okumayı ve yazmayı sever.

blogging philosophy

*Paylaşımcıdır. Öğrendiği, gezdiği, gördüğü şeyleri sosyal network ağında paylaşmak ister,

okuyucu, takipçileri ile karşılıklı iletişimde olmaktan zevk alır,

*Açık fikirlidir, bağımsız olmayı sever,

*Teknolojiyi ve yenilikleri takip eder,

*Kişisel motivasyonu ve öz disiplinleri yüksek kişilerdir,

*İlgilendiği konular ile ilgili söyleyecek sözleri mutlaka vardır,

*Sadece gözlem yapmaz, yorumlamayı sever,

*Seyahat etmek, yeni yerleri görmek, detaya girmek, çoğu insanı göremediklerini yakalamak, yeni kültürler, dünya renkleri ilham kaynağıdır,

*Genelde hayatı çok canlıdır.  Görsel olmasından kaynaklanan sebeplerle de çevresinde hep renkler, yenilikler görmek ister, bunlardan ilham alır,

*Stili Cyber ortamda güçlü görüşlere sahip bir kişilik yaratabilir. Bloğu bazı durumlarda kişisel bilinirliğinin önüne geçebilir. Bu kimlik hayatının parçası haline gelir,

Design Blogger Style

*Başarılı bir tasarım bloggerı’ nın değişik ve bilinmeyeni bulup gündeme getirmesi belki riskli bir görüşe kendini dâhil ettirebilir ama önerdiği tasarım ve sanatçılar zaman içerisinde onu bir yetenek avcısı haline
de dönüştürebilir,

*Kişisel görüşüm bloggerın anti sosyal bilgisayarın karşısına tıkılmış her verisini internet den elde eden, bir çeşit sanal bir varlık olmasından ziyade sosyal bir kişi profili çizmesidir,

Blogger life style

SOSYAL MEDYA İLE İLGİLİ İSTATİSTİKSEL GERÇEKLER

sosyal medya ile ilgili istatistikler

*2002 yılından günümüze kayıta geçen  133.000.000 blog mevcut,

*Internet kullanıcılarının %77 si blog okumakta,

*Bloggerların %50 si 2.bloğa sahip,

*%86 sı en aşağı bir senedir blog yazıyor,

*Bloggerların %15 i haftanın 10-15saatini üzerinde çalışarak geçiriyor.

*Her 5 bloggerdan biri günlük  bazda sitelerini update ediyor,

*mevcut blogların % 82 lik çoğunluğunda photo, imaj ve multimedya kullanılıyor,

*Blog okuyucuları % 50 erkek ve %50 kadın.

BLOG YAZARKEN DİKKAT EDİLMESİNİ ÖNERDİĞİM NOKTALAR

Design Bloggers Meeting in İstanbul

*İçerik, içerik, içerik,

*Blog yazmak kolaydır ancak doğru içeriği bulmak zordur. Yazınızı yazmadan önce okumasını istediğiniz en az 4 kişiyi düşünün onların bakış açısını göz önünde bulundurarak yazınızı yazın,

*Bloğunuz sizi ve kariyerinizi temsil eden bir kimliktir. İlgi alanınızı uzmanlık alanınıza ve fark yaratabileceğiniz noktalara yöneltin,

*Yazılarınızda transparan, profesyonel anlaşılır, dürüst ve özel olmaya dikkat edin,

*Yazmadan önce dikkatle üzerinde düşünün ve planlayın,

*İçeriğinizin kalitesi hacminden daha önemlidir,

*Yazılarınızda çok fazla alıntı yapmayın, orijinal olun,

*Bloğun kişisel olması kendi doğasında olduğundan kendi çevrenizi haberleriniz dahil etmeniz olağandır,

*Birden fazla blog sayfanızın olması odağınızı azaltır, tek blog sayfasına sahip olmayı tercih edin,

*Bloğunuzda işinizin ne olduğundan bahsedin,

*Resminiz ve kontak bilgileriniz bir yerde bulunsun,

*Sitenize üye olmak ve yorum yapmak kolay olsun,

*Kullandığınız formata dikkat edin,

*İmla kontrolünü mutlaka yapın,

*Wordpress, blogspot, blogger gibi profesyonel blogging platformlarını tercih edin,

*Her postunuz  twitter ve facebook da eş zamanlı olarak paylaşıma açık olsun,

*İçeriğinizin nerelerde kullanıldığını takip edin,

*Haftada 8 posting atacağınıza  1 posta atmanız, 2 ayda 1 posting atmanızdan daha iyidir.

*Yazılarınız güncel olsun, bugün yarın, bir hafta içinde veya net tarih ref.ları vermemeye çalışın, yazınız güncelliğini yetirmiş olarak nitelendirilebilinir,

*Okurlarınızın soru işaretlerini yanıtlayıcı şekilde bir tür ref. kılavuz görevi yapın,

*Yazınızı destekleyecek yüksek kalitede resimler ve imajlar kullanın. Tasarımla ilgili olan bloglardaki
görsellik kalitesi çok önemlidir,

*Kullanılan görseller ne kadar etkileyici yazdığınız konu ile bağlantılı, şaşırtıcı ve ilham verici olur ise sayfanızın başarısında aynı oranda artar. Ben blog yazmaya başlamadan önce, sadece yayınladığı resimlerden
dolayı takibe aldığım çok blog olmuştu örneğin. Projelerimde bana hep esin kaynağı oldular,

*Fotoğraf iletişimde ana unsurlarınızdan biridir. Gerekiyorsa özellikle proje ve ürün fotoğraflarınız için özel fotoğrafçı ile çalışın,

*Bloğunuzda tasarımlarınızı, projelerinizi yayımlamanız mutlaka + puandır. Ancak, işlerinizin dergilerde çıkması özellikle önemlidir,

*Sitenizde kullanacağınız resimlerin çekimini tercihen dergilerde çekim yapan profosyonel fotoğrafçılara yaptırmanızı öneririm,

*Fotoğrafçılık sanatını ve ışık değerlerini öğrenin,

*Çoğu zaman görsellerin ana kaynağı ve onunla ilgili hikâyesini de okur bilmek isteyebilir. O yüzden resimler üzerinden link atmak çok önemlidir. Ayrıca,  arama motorlarındaki bulunabilirliğinizi artırdığı için size artı fayda getirir,

*Yüklediğiniz resimlerin çok yüklü olmaması resimleri daha hızlı download edebilmenizi dolayısı ile bloğunuzu daha hızlı güncellemenizi sağlar,

*Özgün olabilmeniz için başka sitelerde aynı konu ile ilgili çok benzer yazılar var ise yazmak için zaman kaybetmeyin, gerçekten farklı söyleyecek bir sözünüz var ise yazın,

* Yazınızı hazırlarken mutlaka üzerinde dikkatlice düşünün, kırıcı, olmayın ve yapıcı olmayan eleştirilerde bulunmamaya özen gösterin,

*Unutmayın internet ortamında yazdığınız her yazı onu iptal etseniz dahi sistemde kalır, bir gün hiç arzu etmediğiniz kişiler tarafından görülebilir ve bundan dolayı zor durumda kalabilirsiniz,

*İlgi alanınız tasarım iken politika gibi konulara girip tartışmaya açık, sizi bir düşünce grubuna dâhil edecek yorumlar yapmaktan kaçının,

*Kimsenin yazısını onun izni olmadan paylaşmayın, kullandığınız imajların ve yazılarınızın kaynaklarını belirtmeyi unutmayın,

*Atmış olduğunuz post adeti ve okur sayısı ile ilgili çok fazla takıntı yapmamanızı öneririm size. Yoksa bir süre sonra sosyal ağ sizde korkunç bir obsesyon yaratabilir. Dikkatli olmak gerekir. İlişkilerinizi sosyal
olarak sürdürebilmeniz başarınıza destek olacaktır.

BLOĞUNUZA TRAFİK ÇEKMENİN YOLLARI

Bloğunuza trafik çekmenin yolları

*Diyelim ki tarzının çok sağlam, iyi bir vizyonunuz var, en iyisini yazdığınızı ve içeriğinizin kuvvetli olduğunu düşünüyorsunuz ancak her şeye rağmen bir türlü takipçileriniz beklediğiniz düzeye ulaşamıyor. Bilgisayarın
önünde çok zaman geçiriyorsunuz, belki kişisel hayatınız bile bundan etkileniyor. Nede olsa blog yazmak ciddi bir zaman ister. Siz daha çok uğraştıkça karşılığını hemen almayı arzulayabilirsiniz. Her şeyden önce sabırlı
olmalısınız ve vazgeçmeden yolunuza aynı tutku ile devam etmelisiniz. Tek tük çevrenizden gelen teşvik edici seslerle ayakta durmalısınız. Kendinizi göstereceğiniz aynı ilgi alanındaki insanlar arasında tanınma fırsatı
kazandıkça mutlaka çabalarınız sonuç vermeye başlayacaktır.

Sizinle paylaşabileceğim bloğunuza trafiğinizi artırabilecek  bazı stratejiler var,

*Her şeyden önce arama motorlarının nasıl çalıştığının mantığını öğrenmek,

*Doğru etiketleme ve kategori tanımı yapmak,

*Konu başlığının amacına uygun, net olması,

*Seçtiğiniz anahtar kelimelerin Google ve bing gibi arama motorlarında yazılabileceği şekilde taranabileceği gibi seçin,

*Sitenizi  mümkün olduğunca blog networklerine dâhil edin,

*Yazdığınız konuların güncelliğinin olsun,

*Online forumlara katılın,

*İlgi alanınızdaki kişilere bloğunuzu kart vizitenizde yazarak bilinirliğinizi arttırın,

*Stumble Upon ve Pinterest gibi sosyal bookmarking hesaplarınızın olsun,

*Blogger toplantılarına katılın diğer bloggerlar ile tanışın, arkadaş olun,

*Sitenizde diğer bloggerlar ile ilgili  yazılar paylaşın…

*Yazılarınızda ise örneğin, “Nasıl yapılır?” gibi soru yanıtlayıcı, konu başlıklı postlar atın. Google ve bing gibi arama motorlarında sizi öne taşımaya yardımcı olacaktır,

*Okuyucularınızdan gelen sorulara her zaman cevap verin,

*Programa aldığınız yazacağınız, haber yapacağınızı söylediğiniz yazıları ertelemeyin, mutlaka zaman yaratıp üzerinden çok vakit geçmeden yayınlayın,

*Gelen yorumları yanıtlayın,

*Diğer blogları okuyup mümkün olduğunca yorum yapın,

Blogger Style

*Bazen  bloğunuzun size neler yaptırabileceği ile ilgili hayallerin çok büyük olmasından korkmayın,  sonuç her işte olduğu gibi sizin elinizde, hayalleriniz sadece büyük olduğu zaman farklılık yaratabilirsiniz.

*Mümkünse yazılarınızda İngilizce dili de kullanmanızı önereceğim.  Blogunuz böylece Türkiye
sınırlarının ötesine taşınacak, yurtdışında da bir okuyucu kitlesi yaratacaktır.

*Bloğunuzda profesyonelliğinizi kendi stilinizde yazın,

*Unutmayın yazınız, seçtiğiniz imajlarınız sizi ne kadar yansıtıyorsa o kadar orijinaldir,

BLOGUNUZ KARİYERİNİZE NASIL DESTEK OLABİLİR?

Blogunuz kariyerinize nasıl destek olabilir?

*Blog inşa etmeniz, tasarım işi kurma anlamına gelmez. Ancak, yapmış olduğunuz işi, görüşünüzü veya markanızı destekleyebilir. Bir tür iletişim ağıdır. Blog üzerinden reklam almak dışındaki aktiviteler, yeni
kapılar açsa dahi, sonraki aşamalarda karşımıza çıkan imkânları daha ciddiyetle incelememiz gerekir. Çok iyi tasarlanmış bir blog ile kuvvetli bir iletişim ağı ve güzel bir tanıtım imkânı yakalamış olursunuz. Ancak, almış olduğunuz proje, danışmanlık hizmeti gene klasik iş tanımlaması içerisinde ilerler. Dengemizi bu
şekilde kurmanın faydası var.

*Tasarım üzerine yazan bloggerların çoğu tasarım ile ilgili bir mesleğe mensup oldukları için dünyada birçok tasarım ve etkinliği takip ederler. Yayınladıkları1.el hızlı haberler ile çeşitli gruplara haber kaynağı olabilirler.

*Örneğin kendi imkânlarımız ile yaptığımız seyahatler, bir gün ilgi çekerse sponsorluklarla hayatınıza daha farklı bir boyut kazandırabilir. Bu sebeple en iyisini yapmaya çalışmak ve paylaşmak bir bloggerın mottosu olmalı!

*Tasarımcı iseniz konsept danışmanlığı yapıp, onu bilinciniz altında çok gezip görmüş olmanın getirdiği zenginlikle besleyip sektörde birçok ürüne ve projeye ruh getirebilirsiniz. Kişisel ve sosyal kişiliğiniz sayesinde
keşfedilmeniz güç olmayacaktır. Yeter ki içinizdeki yüksek enerji ve tutku ile paylaşmaya devam edin!

*Bloğunuzdaki, tarzınız ve bakış açınız, hatta portfolyonuz oluştuğu için çoğu zaman müşterileriniz sizi baştan tanıma fırsatı kazanırlar.  Onlarınkinden farklı bir bakış açışı taşıyor olmanız çoğu zaman ilgilerini çeker ve projelerinizde daha yaratıcı olma imkânı kazanabilirsiniz. Bir tasarımcı için en büyük zenginlik hayallerini gerçekleştirebilmektir nede olsa!

*Bir tasarımcı için CV nin yerine kullanılabilecek mükemmel bir tanıtım aracı olabilir, artık dünyada çoğu tasarımcı 2-3 sayfalık yazılı özgeçmişleri ile değil blogları ile iş bulabiliyor,

*Bir anlamda imzanız, olan tasarım bloğunuz size çok farklı imkânlar açabilir, yazılarınızı klasik medya ile paylaşmanız sizden istenebilir, bu da size yeni iş imkânları açar. Örneğin All Decor dergisi Designmixer a blogunu takip ederek ulaştı ve dergilerinde Designmixer olarak blogger perspektifi ile yazı yazmamı teklif ettiler.

Şanel Şan at İstanbul Design Bloggers Meeting

Bugüne kadar birçok tasarım dergisi ve gazetesinde yazan,  All Decor dergisi yazı işleri müdürü Şanel Şan da sunumumuza katılarak, klasik medyanın bağımsız bloggerlara olumlu bakışları ile ilgili fikirlerini bizimle paylaştı. Blogging dünyasının hızlı yapmış olduğu haberlerin artık bu iletişim çağında göz ardı edilemez bir güç haline geldiğini belirtti. Yoğun bir okuycu kitlesine sahip, digital medya olarak da yayın yapan All Decor  dergisinin bloggerlar ile yaptıkları güzel projelerden bahsetti.

All decor and designmixer at İstanbul design week

PARA KAZANMA İMKÂNLARI

Klasik anlamda tasarım işinizin dışında Blog yazarak;

*   Sosyal medyastratejilerinde  danışmanlık hizmeti verebilirsiniz,

* Marka ve distribütörlere pazarlama konusunda yardımcı olabilirsiniz,

* Trendler, stiller, pazar durumu, sektörel bilginizin olduğu ve tasarımla ilgili konularda çeşitli yayınlarda yazılarınız yayınlanabilir,

* Sayfanıza reklam alabilirsiniz. Ancak bu reklamlar markanızı ve kimliğinizi desteklemelidir. Özellikle bannerlarla yüklü tasarım siteleri görüntü kirliliği yaratır. Okuyucu üzerinde olumlu etki bırakmaz.

*Sitenize bağlı bir alışveriş sitesi kurabilir, ürünlerinizi satabilirsiniz.

BLOĞUNUZUN BAŞARISINI NASIL ÖLÇERSİNİZ?

Tamamı ile kişisel beklentiniz ile doğru orantılı bir ölçüm söz konusudur.

*Bloggerların %61 i gelirlerine destek olarak blog yazıyor

* %70 i ise sayfasının başarısını kendini tatmin etmesi ile oranlı olduğunu belirtiyor.

YÜKSEK OKUYUCU KİTLESİNE SAHİP, ÖNEREBİLECEĞİM TASARIM İLE İLGİLİ SİTELER

Yüksek 13 yabancı site:

*DesignSponge

*Yanko Design

*Decor8

*Dezeen

*Design Spotter

*Web Urbanist

*SwissMiss

*Desire to Inspire

*Design Milk

*Coco Cozy

*Sartorialist

*Designboom

*Yatzer

IDW kapsamında birçok tasarımcı ve bloggera bu ilk toplantı ile ulaşabildiğimiz, sesimizi duyurabildiğimiz için çok mutluyuz. Gelecekte yapacağımız toplantılar ile grubumuzu daha büyüterek bir araya gelmeyi ve beraberliğimizden yeni yaratıcı fikirlerin doğmasını arzu ediyoruz.  Hepinize toplantıya katıldığınız için çok
teşekkür ederim. Lütfen, sonraki toplantılarımıza katılmak için Designmixer ı takip edin. Ayrıca, önerilerinize her zaman açığız lütfen bir sonraki buluşmamızaa kadar bağlantımızı kaybetmeyelim.

Çeşitli sebepler ile toplantıya gelemeyen arkadaşlarımıza bu blogger toplantı özetinin faydalı olacağını umuyorum.

Tijen Samuray Öztek

https://designmixer.wordpress.com

Facebook sayfamızdan haberlerimizi, tasarımla ilgili linkleri ve etkinliklerimizi takip edebilirsiniz.

Lets Have a Blogger Meeting

Toplantıdan bazı photolar:

İstanbul Design Bloggers Meeting den fotolar

İstanbul Design Bloggers Meeting

designmixer ın idw deki konferansı

Tijen Samuray Öztek and Karin Eaton

İstanbul Design week Design Bloggers Meeting

designmixer

Designer (Textile & Interior Design)

2 thoughts on “Design Bloggers Meeting IDW 2011 / Designmixer Sunum

  1. Tijen Hanım, ben de İstanbul Desgin Week’te sizin güzel konferansınızı dinleme fırsatı bulan bir moda bloggerıyım. Daha çok tasarım ağırlıklı bir söyleşi olsa da benim adıma da oldukça yararlı ipuçları vardı kesinlikle. Ayrıca çok pozitif enerji yayan bir insansınız. Sizi tanımaktan dolayı çok mutlu oldum. 🙂 Ben de sizi bloguma beklerim, ayrıca her türlü önerinizi, yorumunuzu da beklerim 🙂

    http://lunaparkqueen.blogspot.com

    1. Merhaba Zumra:
      Güzel mesajın için çok teşekkür ederim. Eğer blogging servüveniyle ilgili faydalı olabildiysem ne mutlu bana. Bende Türkiye de ki blogger arkadaşlarımla tanışmaktan çok zevk aldım. Blogunu ziyaret ettim, toplantıdan da yüzünü hatırladım:) Mutlaka takip edeceğim blogunu, sonraki toplantılarımızda buluşmak dileği ile sevgiler! Tijen

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s